okt
1

Tejmentes csoki

| Szerző: vackor1b | 12:04 pm

Március óta Z. tejmentes diétán van. Emiatt, sem L. sem én nem eszünk csokit. Viszont az elmúlt héten már olyan "hiszti" ment a csokiért (a tejmentes csokipuding nem volt elég), hogy úgy döntöttem, elkezdek vadászni a neten valami csokiféleséget, ami sem tejet, sem szóját nem tartalmaz.

Ezt találtam a www.vegagyerek.hu-n:

Tejmentes forró csoki

Hozzávalók (kb. 2 közepes csészéhez):
4 ek. keserű kakaópor
3-4 ek. nádcukor
4 ek. kukoricakeményítő

400 ml rizstej

Összekeverjük szárazon a kakaót, a cukrot és a keményítőt, majd HIDEGEN hozzáöntjük a tejet, és csomómentesre keverjük (a keményítő csomósodik, ha meleg folyadékkal keverjük!). Feltesszük egy kis lábasban melegíteni, és állandó keverés mellett kb. 1 percig főzzük, amíg eléri a kellő sűrűséget, azaz kb. amint sűrűsödni kezd, szinte azonnal lekapcsolhatjuk, mert különben egy jó kis pudingot kapunk.:-)
 

A héten szerintem kipróbálom, bár összetételben nagyon hasonlít szerintem a DM-es csokipudinghoz (most éppen nincs itthon, hogy leellenőrizzem).
 

Azután antalvali.com-on néztem a következőt: 1 ekanál kakaóvaj (konzol - nagyon finom), 1 ekanál kakaópor és kb. 1 ekanál méz. A kakaóvajat vízfürdőn megmelegíti, belekeveri a kakaóport, majd lassan a mézet (mindenkinek íze-szája szerint), majd kiöntve hirtelen a mélyhűtőbe rakni, hogy hirtelen dermedjen meg, különben lehet, hogy a méz kiválik. Hmmm! Már nagyon folyik a nyálam, de megvárom a gyerekeket.

A bejegyzés trackback címe:

https://vackor1b.blog.hu/api/trackback/id/tr233269557

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nux vomica 2012.02.19. 10:56:56

Ez jobban tetszik, legalább is leírásban közelebb áll a csokihoz.Megcsinálnám én is.
süti beállítások módosítása